Pazarlama Bölümü

Pazarlama Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Eyüp AKÇETİN (V)

e-posta: eyup.akcetin@mu.edu.tr

PAZARLAMA BÖLÜMÜ

Pazarlama programının amacı, ürünlerin sınıflandırılması, standartlaştırılması, pazarlanması, satışı ve satın alınması, nakliyesi depolanması gibi konularda ihtiyaç duyulan satış elemanlarını yetiştirmektir. Mezunlar, bütün kuruluşlarda, satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı olarak çalışabilirler.

Pazarlama/satış, yönetmeni programının amacı, ürünlerin sınıflandırılması, standartlaştırılması, pazarlanması, satışı ve satın alınması, nakliye ve depolanması gibi konularda ihtiyaç duyulan satış elemanlarını yetiştirmektir.

Pazarlama/satış yönetmeni programında matematik, istatistik, maliye, iktisat, hukuk, bilgisayar gibi temel dersler yanında reklamcılık, kalite kontrolü ve standardizasyon, pazarlama araştırması gibi meslek dersleri okutulur.

Bu programa girmek isteyenlerin ekonomi, sosyoloji, psikoloji, ticaret hukuku, muhasebe, maliye ve vergi konularına ilgi duyması ve bu konularda başarılı olması beklenir. Ayrıca iş ve ticaret hayatında başarılı olabilmek için insanlarla işbirliği yapmayı, halkla ilişki kurmayı iyi bilmek gerekir.

Pazarlama/satış yönetimi programlarından mezun olan öğrencilere “Pazarlama Meslek Elemanı” ünvanlı verilir. Mezunlar daha çok ithalat ve ihracat işleriyle uğraşır; işyerlerinde satış elemanı, pazarlama şirketlerinde araştırmacı olarak çalışırlar.

Mezunlar, bütün kuruluşlarda satış elemanı, pazarlama programcısı, pazarlama araştırmacısı olarak çalışma yapabilirler.

Türkiye Geneli Kontenjan Sayısı

Yerleşen Sayısı

Doluluk Oranı

274 kişi

183 kişi

%67

 

Yukarı Çık